Yetkazib beruvchining axloq kodeksi
Kelishuv
"UZBAT" QK AJ (keyingi o'rinlarda "UZBAT" deb ataladi) Bosh direktorining buyrug'iga muvofiq Moliyaviy jinoyatlar sohasida uchinchi shaxslarga nisbatan tavakkalchiliklarni boshqarish tartibi va "UZBAT" xodimlari, spnnhuningdek, "UZBAT"ning barcha biznes sheriklari va ularning xodimlari (keyingi o'rinlarda "Kompaniya" deb ataladi) halol xulq-atvorining asosiy qoidalarini belgilovchi "Etkazib beruvchining xulq-atvor kodeksi" tasdiqlanganligini inobatga olgan holda.
Mazkur Bitim Tomonlari UZBAT va Kompaniya nomidan quyidagilar to'g'risida kelishib oldilar:
Kompaniya UZBATda amalda bo'lgan Quyida ko'rsatilgan Ta'minotchining axloq kodeksini joriy etish va Kompaniyaning barcha mansabdor shaxslari va xodimlari tomonidan Yetkazib beruvchining axloq kodeksiga rioya etilishini ta'minlash majburiyatini oladi.
Kompaniya amaldagi qonunlarga, jumladan, poraxo'rlik, korrupsiya, jinoiy daromadlarni legallashtirish, terrorizmni moliyalashtirish, noqonuniy savdo va/yoki soliqlarni to'lashdan bo'yin tovlash (shu jumladan, yordam) bilan bog'liq har qanday qonunlarga (jumladan, lekin bular bilan cheklanmagan holda, Buyuk Britaniyaning 2010-yildagi "Poraxo'rlik to'g'risida"gi qonuni, AQShning 1977-yildagi "Xorijda korrupsiyaga qarshi kurash to'g'risida"gi qonuni, Buyuk Britaniyaning 2017-yildagi "Jinoiy moliya to'g'risida"gi qonuni, 2002-yildagi "Jinoiy faoliyatdan olingan daromadlar to'g'risida"gi qonuni va har qanday amaldagi mahalliy qonunlarga (jumladan, mahalliy soliq qonunlari) rioya qilish majburiyatini oladi
Kompaniya tomonidan ushbu Bitimning 1-2-bandlari lozim darajada bajarilmaganligi fakti aniqlangan taqdirda, Tomonlar o'rtasida tuzilgan va lozim darajada bajarilmaganlik fakti aniqlangan sanada amalda bo'lgan barcha shartnomalar ushbu bandda ko'rsatilgan voqea yuz berganidan so'ng darhol UZBAT tomonidan bir tomonlama tartibda bekor qilinishi mumkin. Amaldagi shartnomalar ushbu bandga muvofiq bekor qilingan taqdirda, Tomonlar alohida bitim bilan bajarilmagan shartnoma majburiyatlari bo'yicha keyingi harakatlarni kelishib olish majburiyatini oladilar.
Ushbu bilan Kompaniya UzBATga nisbatan javobgarlik yuklanishiga va/yoki uchinchi shaxslar, shu jumladan davlat organlari tomonidan, Kompaniyaning insofsiz harakatlari/harakatsizligidan kelib chiqadigan talablarning UzBATga qo'yilishiga yo'l qo'ymaslik uchun, shu jumladan Kompaniya tomonidan ushbu Bitim shartlari bajarilmagan taqdirda, o'zida mavjud bo'lgan barcha qonuniy choralarni ko'rishga so'zsiz rozilik bildiradi va tasdiqlaydi. Bundan tashqari, Kompaniya har qanday bilvosita, maxsus, tasodifiy holatlar uchun javobgar bo'ladi.
Iqtisodiy sanksiyalar
1.1. Ushbu bandda:
"Affillangan shaxs" deganda (i) bevosita yoki bilvosita, bir yoki bir nechta vositachilar orqali, Ta'minotchining joylashtirilgan ovoz beruvchi qimmatli qog'ozlarining 50% dan ortig'iga egalik qiluvchi yuridik shaxs (Ta'minotchidan tashqari) va (ii) bevosita yoki bilvosita, bir yoki bir nechta vositachilar orqali Ta'minotchi tomonidan nazorat qilinadigan yuridik shaxs tushuniladi, har bir holatda "nazorat" atamasi bevosita yoki bilvosita, ovoz beruvchi qimmatli qog'ozlarga, shartnoma bo'yicha foizlarga egalik qilish orqali yoki boshqacha tarzda tashkilotning boshqaruv va siyosat yo'nalishini yo'naltirish yoki belgilash vakolatlariga egalik qilishni anglatadi.
"Uyushgan tomonlar" Affillangan shaxsning mansabdor shaxslari, direktorlari, xodimlari, pudratchilari, aksiyadorlari, vakillari yoki agentlarini o'z ichiga oladi.
"Taqiqlangan hudud" deganda Afg'oniston, Belarus, Eron, Myanma (Birma), Shimoliy Koreya, Rossiya, Suriya va Ukraina hukumatining nazorati ostida bo'lmagan Donetsk, Xerson, Lugansk va Zaporoje viloyatlari, shuningdek, Qrim va Sevastopol tushuniladi, bunday ro'yxat vaqti-vaqti bilan yangilanishi va Xaridor tomonidan xabardor qilinishi mumkin.
"Sanksiya qilingan shaxs" jismoniy yoki yuridik shaxsni (jumladan, har qanday bankni) anglatadi, (i) vaqti-vaqti bilan o'zgartirishlar kiritiladigan har qanday amaldagi sanksiyalar ro'yxatiga, jumladan, lekin bular bilan cheklanmagan holda, Birlashgan Millatlar Tashkilotining Qo'shma sanksiyalar ro'yxati, AQSH Xorijiy aktivlarni nazorat qilish boshqarmasining SDN (Specially Designated Nationals and Blocked Persons List - maxsus ajratilgan fuqarolar va bloklangan shaxslar ro'yxati), Birlashgan Qirollikning moliyaviy sanksiyalar obyektlarining qo'shma ro'yxati va Buyuk Britaniyaning sanksiyalar ro'yxati, Yevropa Ittifoqining moliyaviy sanksiyalarga duchor bo'lgan shaxslar, guruhlar va tashkilotlarning qo'shma ro'yxati yoki (ii),
"Iqtisodiy sanksiyalar" deganda iqtisodiy, moliyaviy, savdo yoki boshqa sanksiyalarga taalluqli har qanday qonun, qaror, ko'rsatma, farmon yoki qaror, shu jumladan, lekin bular bilan cheklanmagan holda, har qanday savdo cheklovlari, embargolar, import yoki eksportni taqiqlash, sanksiya qo'llagan shaxslar, hukumatlar, mamlakatlar, guruhlar yoki hududlar bilan bitimlarni taqiqlash yoki cheklash, shuningdek, mablag'lar, aktivlar yoki xizmatlarni taqdim etish, olish yoki o'tkazishni har qanday taqiqlash yoki vaqti-vaqti bilan quyidagilar tomonidan qo'llaniladigan, boshqariladigan, qabul qilinadigan yoki qo'llaniladigan shunga o'xshash choralar tushuniladi: (i) Yevropa Ittifoqi yoki uning har qanday a'zo davlati; (ii) Birlashgan Qirollik, shu jumladan, Hazrati Oliylarining G'aznachiligi va Biznes va savdo vazirligi; (iii) Amerika Qo'shma Shtatlari, shu jumladan OFAC, Sanoat va xavfsizlik byurosi va AQSH Davlat departamenti; (iv) Birlashgan Millatlar Tashkiloti, shu jumladan BMT Xavfsizlik Kengashining sanksiyalar bo'yicha har qanday qo'mitasi; yoki (v) yoki har qanday boshqa tegishli hukumat yoki tartibga soluvchi organ, shu jumladan ushbu Shartnoma bo'yicha majburiyatlar bajarilishi kerak bo'lgan har qanday mamlakat.
1.2 Yetkazib beruvchi quyidagilarni ma'lum qiladi, kafolatlaydi va zimmasiga oladi:
(a) Na u, na uning Assotsiatsiyalangan tomonlari hozirda (i) sanksiyaga uchragan shaxs emas, (ii) sanksiyaga uchragan shaxsga bevosita yoki bilvosita egalik qilmaydi yoki nazorat qilmaydi, yoki (iii) taqiqlangan hudud hukumati tomonidan ro'yxatdan o'tkazilmagan yoki rezident hisoblanadi, egalik qiladi yoki nazorat qiladi yoki uning nomidan harakat qiladi.
(c) Ta'minotchi ushbu Shartnoma maqsadlari uchun sanksiyalar ostida bo'lmagan moliyaviy muassasada bank hisob raqamini ochishi va ushbu Shartnomaga muvofiq o'tkazilgan yoki ushbu Shartnoma natijasida yuzaga keladigan barcha mablag'lar faqat sanksiyalar ostida bo'lmagan moliyaviy muassasalardan (sanksiyalar ostida bo'lgan har qanday moliyaviy muassasadan kelib chiqadigan yoki ular orqali o'tadigan mablag'larsiz) o'tkazilishini ta'minlashi kerak.
(d) Ushbu Shartnoma doirasidagi har qanday tranzaksiya, agar tayinlangan UZBAT banki mablag'larni Yetkazib beruvchiga yoki Yetkazib beruvchidan o'tkazishga ruxsat bersa, amalga oshiriladi. Agar Yetkazib beruvchi tomonidan taqdim etilgan bank hisobvarag'i sanksiyalar ostida bo'lgan moliyaviy muassasada bo'lsa, o'tkazishga ruxsat berilmaydi va Yetkazib beruvchi sanksiyalar ostida bo'lmagan moliyaviy muassasada bank hisobvarag'ini taqdim etishi kerak bo'ladi.
(e) U o'z faoliyatini amaldagi iqtisodiy sanksiyalarga to'liq muvofiq ravishda olib boradi va amalga oshiradi, shuningdek, iqtisodiy sanksiyalarga doimiy rioya qilinishini ta'minlash uchun mo'ljallangan siyosat va tartiblarni o'rnatadi va qo'llab-quvvatlaydi.
(f) Ushbu Shartnoma yoki UZBAT va Yetkazib beruvchi o'rtasidagi boshqa shartnomalar bo'yicha o'z majburiyatlarini bajarishda tovarlar har qanday Taqiqlangan Hudud yoki Kuba orqali yetkazib berilmaydi va tashilmaydi. Yetkazib beruvchi bitim davomida sanksiyalarga rioya etilishini ta'minlash uchun Xaridor bilan hamkorlik qilishga rozilik beradi.
(g) U iqtisodiy sanksiyalar (shu jumladan, mamlakat yoki shaxsga nisbatan iqtisodiy sanksiyalar joriy etish yoki iqtisodiy sanksiyalarga duchor bo'lgan tovarlar yoki xizmatlar ro'yxatiga tovar yoki xizmatni qo'shish) natijasida ushbu Shartnoma bo'yicha o'z majburiyatlarini bajara olmasa, darhol barcha tegishli tafsilotlarni ko'rsatgan holda UZBATni yozma ravishda xabardor qiladi.
(h) 1.2-bandga muvofiq xabardor qilingandan so'ng. (g) u iqtisodiy sanksiyalarga muvofiq ushbu Shartnomaning amal qilishini davom ettirishni ta'minlaydigan amaliy qarorni oqilona muddat davomida kelishish uchun UZBAT bilan ishlaydi.
(i) Mazkur Shartnomaga muvofiq hech qanday xizmat yoki mahsulot yetkazib berish bevosita yoki bilvosita Kuba uchun mo'ljallanmagan yoki ishlab chiqarilmagan, shuningdek, Kubadagi shaxslar manfaati uchun mo'ljallanmagan.
1.3 Agar Tomonlar 1.2 (g) -bandga muvofiq xabarnoma olingan kundan boshlab 10 ish kuni ichida amaliy yechimni kelishib olmasalar yoki UZBAT bunday xavfni bartaraf etib bo'lmaydi deb hisoblasa, UZBAT ushbu Shartnomani xabarnoma olingan zahoti darhol bekor qilishi mumkin. Bunday 10 ish kuni davomida Tomonlarning ushbu Shartnoma bo'yicha tegishli majburiyatlarini bajarishi to'xtatib turiladi.
1.4 Yetkazib beruvchi UZBAT ushbu Shartnoma bo'yicha o'z majburiyatlariga taalluqli yozuvlarni, shu jumladan Yetkazib beruvchining hududida tekshirishi yoki boshqacha tarzda audit o'tkazishi mumkinligiga rozilik bildiradi. Ta'minotchi UZBATga auditni imkon qadar tezroq o'tkazish uchun barcha zarur kirish, ma'lumot va hujjatlarni taqdim etadi.
1.5 Xaridor, o'z navbatida, ushbu Shartnoma bo'yicha yetkazib berilgan Mahsulot sotilmasligi yoki taqiqlangan hududga qayta eksport qilinmasligini kafolatlaydi.
1.6 Ushbu Shartnomaning aksincha bo'lgan har qanday qoidalariga qaramay, UZBAT ushbu Shartnomaga muvofiq hech qanday to'lovlarni amalga oshirish yoki boshqa harakatlarni amalga oshirishga majbur emas (va ushbu Shartnomaga muvofiq hech qanday harakatlarni amalga oshirmaslik yoki kechiktirish uchun javobgar emas), agar UZBAT o'zining yagona oqilona fikriga ko'ra bunday harakat qoidabuzarlik bo'lishi yoki har qanday qoidabuzarlikka hissa qo'shishi yoki iqtisodiy sanksiyalarga muvofiq uning salbiy oqibatlariga boshqacha tarzda olib kelishi mumkinligini aniqlasa.
1.7 UZBAT qo'shimcha ravishda quyidagi hollarda Etkazib beruvchiga yozma bildirishnoma yuborish orqali Etkazib beruvchi bilan o'zining tijorat munosabatlarini (shu jumladan ushbu va boshqa tegishli shartnomalarni) istalgan vaqtda tugatish huquqiga ega:
(a) UZBAT asosli ravishda Ta'minotchi va/yoki uning Affillangan shaxslari:
(i) har qanday iqtisodiy sanksiyalar bilan qamrab olinadigan har qanday huquqbuzarlikni buzsa yoki sodir etsa; yoki
(ii) UZBAT tomonidan har qanday iqtisodiy sanksiyalarning buzilishiga olib kelishi mumkin bo'lgan har qanday harakatlarni amalga oshirgan bo'lsa;
(b) UZBAT o'z ixtiyoriga ko'ra, Ta'minotchi va/yoki uning Affilial shaxslarining har qanday harakati, bajarilishi yoki bajarilmasligi UZBAT va/yoki uning Affilial shaxslarini buzishi, ularga zid kelishi yoki ularni iqtisodiy sanksiyalarning har qanday salbiy oqibatlariga duchor qilishi mumkinligini belgilaydi; yoki
(c) Ta'minotchi va/yoki uning Affillangan shaxslari sanksiyalangan shaxsga aylanadi yoki sanksiyalangan shaxsga tegishli yoki uning nazorati ostida bo'ladi. Xaridor tomonidan 1.7 (a) va (b) -bandlarga muvofiq tugatish to'g'risida xabarnoma yuborilgunga qadar, Yetkazib beruvchi UZBAT xabar qilgan har qanday qoidabuzarliklar va/yoki qoidabuzarliklarga munosabat bildirish imkoniyatiga ega bo'lishi kerak. Agar javob berish muddati ko'rsatilmagan bo'lsa, bunday javob UZBAT tomonidan Etkazib beruvchiga taxmin qilinayotgan qoidabuzarliklar va/yoki qoidabuzarliklar to'g'risida xabar berilgan kundan boshlab 14 kun ichida taqdim etilishi kerak.
Yetkazib beruvchining axloq Kodeksi
Atamalar va ta'riflar
"BAT", "Guruh", "Biz" va bu olmoshning boshqa shakllari British American Tobacco Corporation p.l.s.va uning barcha sho'ba korxonalarini anglatadi.
“Ish yuritish qoidalari”www.bat.com/sobcva/yoki SoBC ilovamizda mavjud bo'lgan Guruh qoidalarini, shuningdek, Guruh kompaniyalari tomonidan qabul qilingan va ularning mahalliy veb-saytlarida mavjud bo'lgan Ish yuritish qoidalarining mahalliy versiyalari tushuniladi.
«Qoidalar», ushbu qoidalar yetkazib beruvchilarning ish yuritish qoidalarini anglatadi, u bilan
www. bat.com/principles, www.bat.com/suppliercodexavolalari orqali tanishishingiz mumkin.
“Yetkazib beruvchilar” har qanday BAT Group kompaniyasiga, shu jumladan maslahatchilar, mustaqil pudratchilar, agentlar, ishlab chiqaruvchilar, asosiy ishlab chiqaruvchilar, subpudratchilar, distribyutorlar va ulgurji sotuvchilarga mahsulot yoki tegishli mahsulotlar yoki xizmatlarni to'g'ridan-to'g'ri ishlab chiqarish uchun materiallar yetkazib beruvchi yoki yetkazib beruvchi har qanday uchinchi tomonni anglatadi.
“Xodimlar” yetkazib beruvchilarning xodimlari, shu jumladan doimiy, toʻliq ish kuni, toʻliq boʻlmagan, vaqtinchalik ishchilar, pudratchi ishchilar, subpudrat ishchilari, agentlik xodimlari va mavsumiy mehnat migrantlarini anglatadi.
Muqaddima
BAT da transformatsiya bizning faoliyatimiz inson salomatligiga ta'sirini kamaytirishni, shu bilan birga atrof-muhitni muhofaza qilish, ijtimoiy soha va boshqaruv (ESG) sohasidagi ustuvor yo'nalishlarga qaratilishini anglatadi. Ayniqsa, barqaror rivojlanishga bo'lgan yondashuvimiz nafaqat o'z faoliyatimizga, balki yetkazib berishning keng tarziga ham xizmat qiladi. Biz o'ta muhim yetkazib berish tarziga tayanib, ularni kelajakka moslashimiz zarur. Shu bois hosildan boshlab, iste'molchiga qadar barqaror rivojlanishni oshirish uchun o'z ta'sirimizdan foydalanamiz. BAT guruhi butun dunyo bo'yicha kichik fermerlar va xalqaro Tamaki bargi yetkazib beruvchilaridan tordamchi tamaki mahsulotlarining yetkazib beruvchilariga qadar ko'p tarmoq bilan ishlaydi. Yangi toifadagi mahsulotlar uchun biz maishiy elektronika va elektron sigaretlar uchun suyuqliklar sohasida rivojlanayotgan yetkazib berish tizimini yaratdik. Shuningdek, mahsulotlarimiz bilan bog'liq bo'lmagan munosib tovarlar va xizmatlar yetkazib beruvchilarimiz, masalan, IT xizmatlari va ishlab chiqarish ob'ektlarini boshqarish ham katta miqdorda. Ushbu Kodeks ESG-ga yuqori e'tiborimizni, shuningdek, biz ishlaydigan doimiy o'zgarayotgan tashqi landshaftni ko'rsatish maqsadida yangilandi. Shu bilan birga, biz hali ham ijtimoiy ta'sir ko'rsatish va butun Guruh doirasida ishonchli korporativ boshqaruvni ta'minlashga intilmoqdamiz. 2023 yilda biz 600 dan ortiq yetkazib beruvchini CDP Supply Chain dasturida ishtirok etishga taklif etdik. Bunday hamkorlik bizga Yetkazib beruvchilar bilan hamkorlikni mustahkamlash, atrof-muhitni muhofaza qilish va barqaror rivojlanishni yanada oshirish sohasida taraqqiyotga erishishga yordam beradi. Biz ESGning yo'nalishlaridan bo'lgan iqlim o'zgarishiga qarshi kurashish, chiqindilarni bartaraf etish va tsiklik iqtisodiyotga o'tish, o'rmonlarni saqlash, suv resurslaridan oqilona foydalanish, shuningdek ijtimoiy ta'sir ko'rsatish kabi yo'nalishlari alohida ko'rib chiqilmasligini bilamiz. Mazkur tashabbuslar ustida yetkazib beruvchilarimiz, shartnoma asosida ishlayotgan fermerlarimiz va yetkazib berish tarmog'ining boshqa ishtirokchilari bilan hamkorlikda ishlashimiz uzoq muddatli o'zgartirishlarga olib keladigan yechimlarni ishlab chiqishda yordam beradi. Yetkazib beruvchilar bilan o'zaro munosabatlarimizning asosiy tarkibi, agar bir narsa noto'g'ri ko'rsatilgan bo'lsada, buzilish yoki muammo haqida xabar berish mumkin ekanligiga ishonishdir. BAT ushbu Kodeks va Ish yuritish qoidalariga (Standards of Business Conduct) javob beradi. Shu bois, agar siz haqiqiy yoki salohiyatli buzilishlar haqida bilsangiz, bu haqda Kodeksimizda ko'rsatilgan har qanday kanal orqali xabar berishingiz mumkin. Ko'tarilgan barcha masalalar qat'iy maxfiy sharoitlar asosida ko'rib chiqilishiga shaxsan kafolat beraman. Sizning harakatlaringizga ishonchingiz yo'q bo'lsa ham, sizga nisbatan tekshiruv bo'lmaydi. O'ylaymanki, yetkazib beruvchilarimiz bilan yaqin hamkorlik qilgan holda, biz yanada standartlarni oshirish, barqaror rivojlanish amaliyotini takomillashtirish va umumiy qadriyatlarni yaratishimiz mumkin.
Zafar Xon, Guruh Operatsion direktori
Kirish
Ish yuritish qoidalari (Qoidalar) biz qo'llab-quvvatlashga intilayotgan biznes halolligi va halolligining yuqori standartlarini aks ettiradi.Yetkazib beruvchining xulq-atvor kodeksi bizning etkazib beruvchilarimiz rioya qilishlari kerak bo'lgan minimal standartlarni belgilash orqali Qoidalarni to'ldiradi.
Kodeks inson huquqlari va xalqaro standartlarga, jumladan, Birlashgan Millatlar Tashkilotining Biznes va inson huquqlari boʻyicha asosiy tamoyillariga (BMT GB), Xalqaro mehnat tashkilotining (XMT) mehnat sohasidagi asosiy tamoyillar va huquqlar toʻgʻrisidagi deklaratsiyasiga hamda Iqtisodiy hamkorlik va taraqqiyot tashkilotining (OECD) transmilliy korxonalari uchun “Yoʻnaltiruvchi prinsiplar” tamoyillariga doimiy sodiqligimizni qoʻllab-quvvatlaydi.
Xalqaro standartlar
Ushbu Kodeks inson huquqlariga rioya qilish bo'yicha joriy majburiyatlarni qo'llab-quvvatlaydi va xalqaro standartlarga asoslanadi, jumladan:
Birlashgan Millatlar Tashkilotining (BMT) biznes va inson huquqlari bo'yicha ko'rsatmalari
Xalqaro mehnat tashkilotining (XMT) mehnat sohasidagi asosiy tamoyillar va huquqlar to'g'risidagi deklaratsiyasi
Iqtisodiy hamkorlik va taraqqiyot tashkilotining (IHTT) ko'p millatli korxonalar uchun ko'rsatmalari
Huquqiy ustuvorlik
Ushbu Kodeks talablari bilan mahalliy qonun hujjatlari talablari o'rtasida tafovutlar mavjud bo'lgan taqdirda, mahalliy qonun hujjatlari talablari ustunlikka ega bo'ladi.
Agar ushbu Kodeksda belgilangan standartlar mahalliy qonunlarga qaraganda ko'proq cheklovlarga ega bo'lsa, mahalliy qonunlarga rioya qilgan holda bunday yuqori standartlarga amal qilish kerak.
Qo'llash doirasi va qo'llanilishi
Agar ushbu Kodeksning talablari va mahalliy qonunlar talablari o'rtasida nomuvofiqlik mavjud bo'lsa, mahalliy qonunchilik talablari ustunlik qiladi.
Barcha etkazib beruvchilar BAT va har qanday BAT Group kompaniyasiga (birgalikda, "BAT") tovarlar yoki xizmatlarni etkazib berish uchun ushbu Kodeks talablariga rioya qilishlari kerak.Bu talab yetkazib beruvchilar bilan tuzgan shartnomalarimiz shartlariga kiritilishi kerak.
- Bundan tashqari, etkazib beruvchilar:
- ularning barcha xodimlari, pudratchilar, etkazib beruvchilar va boshqa tegishli uchinchi shaxslar ushbu Kodeks talablarini tushunishlari va ularga rioya qilishlarini ta'minlash uchun choralar ko'rishlari, shu jumladan (etkazib - beruvchining, taqdim etiladigan tovarlar yoki xizmatlarning tabiati bo'yicha zarur bo'lganda) tegishli siyosat, tartib-qoidalarni qo'llash; zarur tekshirish jarayonlari, o'qitish va qo'llab-quvvatlash.
- Ushbu Kodeksni o'zlarining yangi va mavjud Yetkazib beruvchilariga (jumladan, tegishli hollarda fermerlarga) taqdim etish orqali o'zlarining ta'minot zanjiri doirasida rioya qilishni rag'batlantirish.
Guruhga murojaat qilish
Yetkazib beruvchilar ushbu Kodeksga muvofiq Guruhga topshirishi lozim bo'lgan har qanday axborot quyidagi kanallar orqali berilishi kerak:
- Yetkazib beruvchi uchun Guruhning aloqa shaxsi; yoki
- Guruhning xarid qilish bo'yicha rahbari:
- BAT guruhining xaridlar bo'yicha rahbari:procurement@bat.com
- Speak Up kanallari: http://www.bat.com/speakup
- Speak Up ishonch telefonlari: http://www.bat.com/speakuphotlines
A Better Tomorrow™: Yetkazib beruvchilar bilan ishlash
Bizning yetkazib beruvchilarimiz biznes hamkorlardir va biz birgalikda standartlarni oshirishimiz, barqaror rivojlanish amaliyotlarini amalga oshirishimiz, umumiy qiymat yaratishimiz va barcha uchun «Yaxshiroq kelajak» (A Better Tomorrow™)ni yaratishimiz mumkinligiga ishonamiz.
Adolat va fidoiylik prinsiplariga muvofiqlik
Bizning harakatlarimiz, xatti-harakatlarimiz va biznes amaliyotimiz mas'uliyatli, halol, samimiy va ishonchli bo'lishi kerak.BAT Yetkazib beruvchilar oldidagi shartnoma majburiyatlarini bajarishga va halol va vijdonan harakat qilishga majburdir.
Yetkazib beruvchilar BAT bilan aniq va konstruktiv hamkorlik qilishga, shuningdek, Guruhning ish yuritish qoidalariga muvofiq ularga hurmat va hurmat bilan kasb-hunar va inklyuziv munosabatga umid qilishlari kerak.
Agar Yetkazib beruvchining Guruhning ish yuritish qoidalariga qarama-qarshi keladigan BAT xodimining harakati yuzasidan talablari yoki izohlari bo'lsa, bu haqda BATga xabar berish kerak.
Eng yaxshi amaliyotlarga sodiqlik
Ushbu Qoidalar biz yetkazib beruvchilarimiz bajarishini kutayotgan minimal standartlarni belgilab bergan boʻlsa-da, biz ularni ilgʻor tajribalarni oʻzlashtirishga va oʻz faoliyati va taʼminot zanjirlarini doimiy ravishda yaxshilashga intilishga undaymiz.
Shu maqsadda biz Guruhning atrof-muhit, ijtimoiy va boshqaruv (ESG) ustuvorliklariga nisbatan mukammallik va kuchli samaradorlikni namoyish etadigan yetkazib beruvchilarga ustuvor ahamiyat berishga intilamiz.
- Bu bizning yetkazib beruvchi dasturlarimizda o'z aksini topgan, shu jumladan, lekin ular bilan cheklanmagan holda: tamaki barglari yetkazib beruvchilarimiz uchun tamaki sanoati barqarorligi dasturi, mehnat munosabatlari va inson huquqlaridan tortib iqlim o'zgarishi va bioxilma-xillikgacha keng ko'lamli ESG mezonlarini o'z ichiga oladi; va
- tamaki mahsulotlari yetkazib beruvchilar uchun ta'minot zanjiri tegishli tekshiruv dasturlarimiz, ular xalqaro standartlarga muvofiq inson huquqlari risklarini baholash va mehnat munosabatlari bo'yicha mustaqil auditlarni o'z ichiga oladi.
Yetkazib beruvchilarni qo'llab-quvvatlash
Biz Yetkazib beruvchilarimizning butun dunyodagi holatlari turli ekanini va ularning ayrimlari ushbu Kodeksning barcha talablarini to'liq bajarishda asosiy qiyinchiliklarga duch kelishini tan olamiz.
Asosiy maqsadimiz yetkazib berish tarmog'imizdagi standartlarni doimiy takomillashtirish ekanligidan, shundayYetkazib beruvchilarga yaqindan ushbu Kodeks talablariga rioya etilishiga erishish uchun qo'llab-quvvatlash.
Birgalikda ishlar ekanmiz, Yetkazib beruvchilarga resurslarimiz va tajribabizdan foydalanish imkonini bergan holda, biz ularning xabardorligini oshirish va salohiyatini ochib berishga, shuningdek, yetakchi standartlarga erishishishga xizmat qilishga e'tiborimizni qaratmoqdamiz.
ESGda BAT ustuvorliklari
Guruhning ESG ustuvorliklari tafsilotlarini bizning yillik ESG hisobotimizda topish mumkin,www.bat.com/ESGReport.
Talablarga muvofiqligi
Biz ushbu Kodeks talablariga rioya etilishini nazorat qilish, aniqlangan har qanday muammolarni tekshirish va hal etilishini ta'minlash majburiyatini olamiz.
Qonuniy muvofiqlik.
Biz yetkazib beruvchilarimizdan barcha amaldagi qonunlar, qoidalar va qoidalarga rioya qilishlarini va axloqiy tarzda harakat qilishlarini kutamiz.
Buning uchun etkazib beruvchilar:
- Barcha amaldagi qonunlar, qoidalar va nizomlarga, ular qayerda qo'llanilishidan va Yetkazib beruvchilarga qanday munosabatda bo'lishidan qat'i nazar, ularga rioya qilish;
- ularga qarshi qo'zg'atilgan barcha muhim jinoiy va fuqarolik da'volari to'g'risida BATni darhol xabardor qilish;
- BATni ushbu Qoidalarda belgilangan talablar bilan bog'liq bo'lgan har qanday jarima yoki ularga nisbatan ma'muriy jazo choralari to'g'risida darhol xabardor qilish.
Muvofiqlik monitoringi.
Biz ichki va/yoki tashqi baholash va audit mexanizmlaridan foydalangan holda yangi va mavjud yetkazib beruvchilar tomonidan ushbu Qoidalar talablariga muvofiqligini tekshirish huquqini saqlab qolamiz.
Yetkazib beruvchilar Kodeks bilan bog'liq har qanday ko'rib chiqish bilan to'liq hamkorlik qilishlari kerak, shu jumladan tegishli yozuvlar va ma'lumotlar BAT va/yoki tegishli qonunlar talab qilgan vaqt davomida saqlanishini ta'minlash va tegishli xodimlar, yozuvlar va ma'lumotlarga mustaqil kirishni ta'minlash.
Bunday hamkorlik BAT va Yetkazib beruvchi tomonidan tekshirish ish soatlarida va oldindan ogohlantirish shartlarida amalga oshirilishini ta'minlash uchun muhokama qilinadi va kelishib olinadi.
Ushbu talablar tijorat nuqtai nazaridan sezgir va/yoki maxfiy ma'lumotlarga nisbatan qo'llaniladigan qonuniy cheklovlarni bekor qilmaydi: bunday hollarda (va bunday ma'lumotlar tekshirish uchun muhim deb hisoblansa), Yetkazib beruvchilar BAT bilan xavfsiz va qonuniy oshkor qilish uchun o'zaro maqbul mexanizmlarni ishlab chiqishi kerak.
Muammo haqida xabar berish
Yetkazib beruvchilar ushbu Qoidalarning potentsial yoki amaldagi buzilishlarini aniqlash, tekshirish, bartaraf etish va xabardor qilishni qo'llab-quvvatlashlari kerak.
Buning uchun etkazib beruvchilar:
- o'z xodimlariga ishonchli tarzda va javob olishdan qo'rqmasdan savollar berish, xavotir bildirish va/yoki potentsial yoki haqiqiy qonunbuzarliklar haqida Yetkazib beruvchining o'ziga yoki to'g'ridan-to'g'ri BATga xabar berishlari uchun mojarolarni samarali hal qilish yoki shunga o'xshash protseduralarni amalga oshirish uchun imkoniyatlar yaratish;
- ushbu Qoidalarning potentsial yoki amaldagi buzilishi haqidagi har qanday asosli xavotirlarni zudlik bilan tekshirish va yuzaga kelishi mumkin bo'lgan buzilishlarning oldini olish va/yoki ularning oqibatlarini minimallashtirish va har qanday haqiqiy buzilishlarni to'xtatish uchun tegishli choralarni ko'rish;
- BATga ushbu Qoidaning barcha mumkin bo'lgan yoki amaldagi buzilishlari haqida ular xabardor bo'lishi bilanoq xabar bering (quyida tushuntirishlarga qarang).
Xabar berish uchun kanallar
Ushbu Qoidalar yoki Ish yuritish qoidalarining barcha haqiqiy yoki mumkin bo'lgan buzilishlari haqida Yetkazib beruvchi ularning Guruh ichidagi aloqasiga yoki www.bat.com/speakup manzilida mavjud bo'lgan bizning maxfiy va mustaqil ravishda boshqariladigan "Speak Up" kanallari orqali xabar berishi mumkin.
Bizning Speak Up kanallarimiz mustaqil ravishda boshqariladi va ko'plab xorijiy tillarda 24/7 onlayn (matnli xabarlar va ishonch telefonlari qabul qilinadi) mavjud.Ular qasos olishdan qo'rqmasdan shaxsiy (va agar xohlasangiz, anonim ravishda) ishlatilishi mumkin.Agar siz ishonch telefonidan foydalanishni tanlasangiz, mamlakatingiz uchun xalqaro raqamni olish uchun veb-saytdagi ro'yxatdan joylashuvingizni tanlashingiz mumkin.
Haqiqiy yoki potentsial huquqbuzarliklar haqida xabar berganingiz uchun, hatto fikrlaringiz noto'g'ri bo'lsa ham, siz hech qanday jazoga (to'g'ridan-to'g'ri yoki bilvosita) duch kelmaysiz.Biz qonunbuzarliklar haqida xabar bergan va ularga yordam berganlarga nisbatan ta'qib yoki ta'qibga toqat qilmaymiz.
Tekshiruv
Biz ushbu Kodeksning potentsial yoki amaldagi buzilishi haqidagi barcha tashvishlar, da'volar va xabarlarni jiddiy qabul qilamiz.Tegishli hollarda, biz ichki siyosatimiz va tartiblarimiz asosida bunday holatlarni obyektiv tarzda va adolatli tekshiramiz.Boshqa hollarda, biz Yetkazib beruvchidan o'z tartib-qoidalariga muvofiq tekshirishni so'rashimiz mumkin.BAT so'roviga ko'ra, Yetkazib beruvchi BAT bilan bog'lanib, bizga tergov hajmi, borishi va natijalari haqida xabar beradi (maxfiylik talablari va boshqa amaldagi qonunchilik talablarini hisobga olgan holda).
Buzilish oqibatlari
Agar ushbu Kodeksning biron bir talabi bajarilmasa, BAT tegishli Yetkazib beruvchidan quyidagilarni talab qilish huquqini o'zida saqlab qoladi:
- belgilangan va oqilona muddat ichida ushbu talablarni qondirish bo'yicha sezilarli yutuqlarni ko'rsatish;
- Belgilangan va oqilona muddat ichida usullaringizni ushbu talablarga to'liq moslashtiring.
Jiddiy va/yoki doimiy ravishda mos kelmaslik holatlari yoki Yetkazib beruvchi boshqacha tarzda majburiyatlariga rioya qilmasligi, doimiy harakatsizlik yoki yaxshilanishning yo'qligini ko'rsatsa, biz ushbu Yetkazib beruvchi bilan biznes aloqalarini tugatish huquqini o'zimizda saqlab qolamiz.
Guruhga murojaat qilish:
Guruhdagi aloqa bo'yicha mas'ul shaxs
Guruhning xaridlar bo'yicha rahbari:procurement@bat.com
Huquqbuzarliklar haqida ma'lumot beradigan kanallar: http://www.bat.com/speakup
Inson huquqlari
BAT BMTning biznes va inson huquqlari bo'yicha asosiy tamoyillarini (BMT GB) qo'llashga sodiqdir, shuning uchun o'z faoliyati va ta'minot zanjiri doirasida inson huquqlarini hurmat qiladi.
Inson huquqlarini hurmat qilish
Biz BMTning tadbirkorlik faoliyati va inson huquqlari sohasidagi rahbarlik tamoyillarini qo'llab-quvvatlashga, natijada inson huquqlariga rioya etilishiga majburmiz.
Biz yetkazib beruvchilarimizdan Inson huquqlari umumjahon deklaratsiyasida belgilangan asosiy inson huquqlarini hurmat qiladigan tarzda o'z bizneslarini yuritishlarini kutamiz.Ularga o'z xodimlari va etkazib beruvchilarning xodimlari kiradi.
Yetkazib beruvchilar o'z faoliyati va biznes aloqalari bilan bog'liq inson huquqlariga potentsial va haqiqiy salbiy ta'sirlarni aniqlashga harakat qilishlari kerak.
Ular o'z faoliyati inson huquqlari buzilishiga yordam bermasligini ta'minlash va ularning faoliyati yoki ishbilarmonlik munosabatlari natijasida to'g'ridan-to'g'ri yoki natijasida yuzaga kelgan har qanday salbiy ta'sirlarni bartaraf etishni ta'minlash uchun tegishli choralarni ko'rishlari kerak.
Biz etkazib beruvchilardan o'z ishchilari uchun kamida quyidagi talablarga javob berishlarini kutamiz:
Tenglik va kamsitmaslik.
Yetkazib beruvchilar barcha xodimlar uchun teng imkoniyat va adolatli munosabatni ta'minlashi kerak.
Bunga quyidagilar kiradi:
- ish joyida ta'qib va zo'ravonlikning har qanday shakllarini (jumladan, jinsiy, og'zaki, og'zaki bo'lmagan yoki jismoniy) bartaraf etish choralari;
- barcha Xodimlarga hurmat va hurmat bilan munosabatda bo'lish, xilma-xillik va inklyuzivlikni targ'ib qilish va har qanday noqonuniy kamsitishning oldini olish.
Diskriminatsiya irqi, etnik kelib chiqishi, terining rangi, jinsi, yoshi, nogironligi, jinsi o'zgarishi, ijtimoiy sinf, diniy va siyosiy e'tiqodlari asosida xodimlarni ishga olish, kasbiy mahoratini oshirish, lavozimga ko'tarish va ishdan bo'shatishda noxolis qarorlarni o'z ichiga olishi mumkin, lekin ular bilan cheklanmaydi, oilaviy ahvol, homiladorlik holati, kasaba uyushmasiga a'zolik yoki qonun bilan himoyalangan boshqa belgilar.
Salomatlik va xavfsizlikni muhofaza qilish.
Yetkazib beruvchilar xavfsiz va sog'lom mehnat sharoitlarini yaratishi va saqlashi kerak.
Xususan, bu quyidagi choralarni o'z ichiga olishi kerak, lekin ular bilan cheklanmaydi:
- mehnat salomatligi va xavfsizligi bilan bog'liq xavflarni va ular bilan bog'liq xavflarni aniqlash va bartaraf etish tartib-qoidalarini qabul qilish va xavfsiz mehnat amaliyotini joriy etish;
- ish joyi yoki ob'ektning xususiyatlarini hisobga olgan holda yong'in xavfini baholashni o'tkazish, yong'in xavfsizligi rejasini va yong'inning oldini olish va favqulodda evakuatsiya qilishning tegishli tizimlari va tartiblarini amalga oshirish;
- zarurat tug'ilganda, ishlab chiqarishdagi shikastlanish yoki kasb kasalliklarining oldini olish uchun tegishli shaxsiy himoya vositalari bilan ta'minlash;
- salomatlik yoki atrof-muhit uchun xavfli moddalar, shu jumladan yonuvchi materiallar bilan xavfsiz ishlov berish, saqlash, tashish va utilizatsiya qilishni ta'minlash uchun zarur hollarda tegishli nazorat choralarini amalga oshirish;
- Xodimlarning sog'lig'i va xavfsizligi bo'yicha xavf-xatarlar va ularning ishi bilan bog'liq tartib-qoidalardan xabardor bo'lishini ta'minlash uchun tegishli va muntazam ravishda o'qitish va axborot tadbirlarini tashkil etish;
- uy-joy masalasida, uning toza, xavfsiz va maqbul yashash sharoitlari va Xodimlarning ehtiyojlari nuqtai nazaridan asosiy standartlarga javob berishini ta'minlash.
Uyushma erkinligi.
Yetkazib beruvchilar barcha Xodimlarning (amaldagi qonunchilikka muvofiq) birlashish va jamoaviy bitimlar erkinligi huquqidan foydalanish imkoniyatiga ega bo'lishini ta'minlashi kerak.
Bunga tan olingan kasaba uyushmalarida yoki boshqa halol vakilliklarda vakillik qilish huquqi kiradi.Bunday agentliklar kamsitilmasligi kerak va qonunlar, qoidalar, qabul qilingan mehnat amaliyoti va amaliyotlari hamda kompaniyaning kelishilgan tartib-qoidalari doirasida ishlay olishi kerak.
Bunday Xodimlar va vakillar ish o'rinida qonuniy faoliyat ko'rsatish imkoniyatiga ega bo'lishi kerak.
Adolatli ish haqi va imtiyozlar.
Yetkazib beruvchilar adolatli ish haqi va imtiyozlar berishlari kerak.
Ularning shartlari, hech bo'lmaganda, amaldagi eng kam ish haqi to'g'risidagi qonun hujjatlariga va boshqa amaldagi qonunlarga yoki jamoaviy bitimlarga mos kelishi kerak.
Bolalar mehnatiga yo'l qo'yilmasligi.
Faoliyatda bolalar mehnatining yo'qligini ta'minlash kerak.
Xususan, Xalqaro mehnat tashkilotining ko'rsatmalariga rioya qilish kerak:
- xavfli deb hisoblangan yoki bolalarning sog'lig'i, xavfsizligi yoki ma'naviyatiga zarar etkazishi mumkin bo'lgan har qanday ishni 18 (yoki 16 yosh) yoshga to'lmagan hech kim bajarmasligi kerak; va
- Ishga qabul qilishning eng kam yoshi majburiy maktabni tamomlash uchun belgilangan yoshdan kam bo'lmasligi va har qanday holatda ham 15 yoshdan kam bo'lmasligi kerak.
Mahalliy qonunlar ruxsat bergan boʻlsa, 13 yoshdan 15 yoshgacha boʻlgan bolalar, agar bu ularning taʼlim olishiga yoki kasbiy taʼlimiga xalaqit bermasa va ularning sogʻligʻi yoki rivojlanishiga zarar yetkazishi mumkin boʻlgan har qanday faoliyatni (masalan, operatsiya) oʻz ichiga olmasa, engil ishlarni bajarishi mumkin. mashinalar yoki agrokimyoviy moddalar).. Istisno sifatida biz vakolatli organ tomonidan tasdiqlangan o'quv dasturlarini (shu jumladan kasbiy) ham tan olamiz.
Qishloq xo'jaligida bolalar mehnati
Dunyoning ko'plab mamlakatlaridagi qishloq xo'jaligi hayotining haqiqatlari shuni ko'rsatadiki, ayrim turdagi mehnat bolalar uchun shakllantiruvchi, madaniy, ijtimoiy va oilaviy rol o'ynashi mumkin.
O'zbekiston Respublikasi Mehnat kodeksining 118-moddasiga muvofiq “Yoshlarni mehnatga tayyorlash uchun umumiy ta'lim maktablari, o'rta maxsus, kasb-hunar ta'limi muassasalari o'quvchilarini sog'lig'i va ma'naviy kamolotiga zarar etkazmaydigan yengil yumushlarni bajarishga jalb etishga ruxsat etiladi. O'quv jarayonini buzmasliklari, o'qishdan bo'sh vaqtlarida - o'n besh yoshga to'lgan taqdirda, ota-onalardan birining yoki ota-onalarning o'rnini bosuvchi shaxslardan birining yozma roziligi bilan.
O'zbekiston Respublikasi Mehnat kodeksining 412-moddasiga muvofiq “O'n sakkiz yoshga to'lmagan shaxslarning mehnatidan mehnat sharoitlari noqulay bo'lgan ishlarda, yer osti va ushbu toifadagi xodimlarning sog'lig'i, xavfsizligi yoki ma'naviyatiga zarar yetkazishi mumkin bo'lgan boshqa ishlarda foydalanish taqiqlanadi. O'n sakkiz yoshga to'lmagan shaxslar tomonidan belgilangan me'yordan ortiq og'irliklarni ko'tarish va harakatlantirishga yo'l qo'yilmaydi. Ushbu moddaning birinchi qismida nazarda tutilgan ishlarning ro'yxati hamda o'n sakkiz yoshga to'lmagan shaxslar tomonidan og'irlikni ko'tarish va harakatlantirishning ruxsat etilgan eng yuqori me'yorlari O'zbekiston Kasaba uyushmalari federatsiyasi kengashi va ish beruvchilar vakillari bilan kelishilgan holda O'zbekiston Respublikasi Bandlik va mehnat munosabatlari vazirligi hamda Sog'liqni saqlash vazirligi tomonidan belgilanadi.
Shunday qilib, mahalliy qonunlar tomonidan 15 yoshdan oshgan bolalarga, agar ular ta'lim olish yoki kasbiy ta'limga xalaqit bermaydigan va ularga zarar etkazadigan har qanday faoliyat bilan shug'ullanmaydigan engil ishlar bilan shug'ullangan bo'lsa, o'z oilasiga yordam berishga ruxsat beriladi. salomatlik va rivojlanish (masalan, mexanik uskunalar yoki agrokimyoviy moddalar bilan ishlash).
Qullikning zamonaviy shakllariga yo'l qo'yilmasligi.
Yetkazib beruvchilar o'z operatsiyalari zamonaviy qullik va mehnat ekspluatatsiyasidan xoli bo'lishini ta'minlashi kerak.
Bunda qullik, qaramlik, majburiy mehnat, odam savdosi va noqonuniy migrantlar mehnati yo'qligini ta'minlash kiradi.
Shunday qilib, Yetkazib beruvchilar va ularning nomidan ishlaydigan agentlar yoki yollovchilar Ishchilardan:
- ish haqi, kreditlar yoki xizmatlar uchun asossiz miqdorda to'lovlar;
- shaxsiy guvohnomalar, pasportlar yoki ishlash uchun ruxsatnomalarni talab qilmasligi.
Milliy qonunlar yoki ishga qabul qilish tartib-qoidalari shaxsni tasdiqlovchi hujjatlardan foydalanishni talab qilsa, Yetkazib beruvchilar ulardan qonun hujjatlariga muvofiq foydalanishlari shart.Agar Yetkazib beruvchilar Xodimlarning shaxsini tasdiqlovchi hujjatlarni ularning xavfsizligi yoki xavfsizligi uchun saqlab qolsa yoki saqlasa, bu faqat Xodimning yozma roziligi bilan amalga oshirilishi kerak, bu ixtiyoriy bo'lishi va Xodimning ushbu hujjatlarga istalgan vaqtda cheksiz kirishini ta'minlashi kerak.
Ziddiyatli minerallar
Yetkazib beruvchilar mojarolar mavzusi bo'lgan foydali qazilmalarni mas'uliyat bilan olishlari kerak.
Konfliktli foydali qazilmalarga konflikt va yuqori xavfli hududlardan kelib chiqadigan kobalt, oltin, tantal, qalay va volfram (va ular qazib olinadigan rudalar) kiradi, ularning qazib olinishi qurolli guruhlarni bevosita yoki bilvosita moliyalashtirishi yoki foyda keltirishi mumkin inson huquqlari.
Agar BAT tomonidan taqdim etilgan mahsulotlar yoki materiallarda bunday ziddiyatli minerallar mavjud bo'lsa, biz etkazib beruvchilardan quyidagilarni kutamiz:
- tegishli tekshiruvni amalga oshirish va tegishli tekshiruvni amalga oshirish;
- kelib chiqqan mamlakatni oqilona tekshirishni o'tkazish, shu jumladan etkazib beruvchilardan shunga o'xshash tekshiruvlarni o'tkazishni talab qilish;
- BATga (so'rov bo'yicha) tegishli ekspertiza va kelib chiqqan mamlakatni tekshirish bo'yicha mavjud ma'lumotlarni taqdim etish.
Ish vaqti
Yetkazib beruvchilar barcha amaldagi ish vaqti qonunlari va boshqa amaldagi qonunlar yoki jamoaviy bitimlarga, shu jumladan qonunda belgilangan maksimal ish vaqti talablariga rioya qilishlari kerak.
Guruhga murojaat qilish:
Guruhdagi aloqa bo'yicha mas'ul shaxs
Guruhning xaridlar bo'yicha rahbari:procurement@bat.com
Huquqbuzarliklar haqida ma'lumot beradigan kanallar: http://www.bat.com/speakup
Ekologik barqarorlik
Biz atrof-muhitni boshqarish va biznesimizning atrof-muhitga ta'sirini kamaytirish bo'yicha ilg'or tajribalarga sodiqmiz, ham o'z faoliyatimiz doirasida, ham kengroq ta'minot zanjirimiz bo'ylab.
Atrof-muhitga ta'sir.
Biz etkazib beruvchilardan tabiiy muhitga ta'sirini aniqlash, tahlil qilish va faol ravishda hal qilish, minimallashtirish va kamaytirishni kutamiz.
Mumkin bo'lgan hollarda, bu atrof-muhit siyosati va boshqaruv tizimini ishlab chiqishni o'z ichiga olishi kerak.
Atrof-muhitga ta'sirlar havo, suv, er va o'rmon chiqindilari, materiallardan foydalanish, tabiiy resurslarni iste'mol qilish va chiqindilarni boshqarish amaliyoti bilan bog'liq ta'sirlarni o'z ichiga olishi mumkin, lekin ular bilan cheklanmaydi.
Tegishli hollarda, Yetkazib beruvchilar biologik xilma-xillikni himoya qilish, jumladan, o'rmonlarning kesilishi va yashash joylarining parchalanishining oldini olish, yo'qolib ketish va yo'qolib ketish xavfi ostida turgan turlarni himoya qilish zarurligini ham hisobga olishlari kerak.
Atrof-muhit bilan o'zaro munosabat
Biz Ta'minotchilardan mahsulot ishlab chiqarish, faoliyat yuritish va/yoki xizmat ko'rsatishda atrof-muhit muammolarini hisobga olishni hamda atrof-muhit bilan o'zaro munosabatlarni tartibga soluvchi barcha amaldagi mahalliy qonunchilik va me'yoriy talablarga rioya qilishni talab qilamiz. Ushbu kelishuvlar ta'minot zanjiriga ham tegishli bo'lishi kerak. Xususan, siyosat va amaliyotlarni biznes strategiyasi va operatsion faoliyatga integratsiya qilish mumkin.
Ta'minotchilar ISO 14001 standarti yoki unga tenglashtirilgan standartdan foydalangan holda atrof-muhit bilan o'zaro ta'sir qilish standartlari va amaliyotini joriy etishga (o'rinli va amalda mumkin bo'lgan hollarda) tayanib, ekologik ko'rsatkichlarni doimiy ravishda yaxshilashga intilishlari kerak.
Bundan tashqari, biz Ta'minotchilarni o'z ko'rsatkichlari va erishilgan yutuqlari to'g'risida, shu jumladan "Ilmiy asoslangan maqsadlar" tashabbusi (Science Based Target Initiative, SBTi), Ilmiy asoslangan maqsadlar tarmog'i (Science Based Target Network, SBTN) va Uglerod chiqindilari to'g'risidagi ma'lumotlarni oshkor qilish loyihasi (Carbon Disclosure Project, CDP) kabi xalqaro tashabbuslar doirasida hisobot taqdim etish va jamoatchilikka e'lon qilishga chaqiramiz.
Iqlim o'zgarishiga qarshi kurash
Biz Ta'minotchilardan issiqxona gazlari (IG) emissiyasiga oid o'z ekologik ko'rsatkichlarini boshqarish, nazorat qilish va hisobini yuritishni quyidagi maqsadlarda kutib qolamiz:
- issiqxona gazlarining o'z tashlamalari hajmini tushunish (1 va 2-toifalar);
- issiqxona gazlarining o'z tashlamalari hajmini kamaytirish;
- ta'minot zanjirida issiqxona gazlari emissiyasi hajmini tushunish (3-toifa); va ta'minot zanjirida issiqxona gazlari emissiyasini kamaytirish bo'yicha o'z Ta'minotchilari bilan ishlash.
Ta'minotchilardan minimal kutilmalarimiz:
- 2030-yilgacha qayta tiklanuvchi manbalardan xarid qilinadigan elektr energiyasining 100 foizi uchun oqilona sa'y-harakatlarni amalga oshirish;
- BAT guruhiga (so'rov bo'yicha) 1 va 2-toifadagi chiqindilar to'g'risidagi hisobotlarni taqdim etish.
Biz Yetkazib beruvchilar BAT guruhiga (so'rov bo'yicha) 3-toifadagi chiqindilar to'g'risidagi hisobotlarni taqdim etishga qaratilgan sa'y-harakatlarni amalga oshirishlarini kutamiz.
Har qanday o'rinli va amaliy jihatdan amalga oshirish mumkin bo'lgan holatlarda Yetkazib beruvchilar quyidagilarga e'tibor qaratishlari lozim:
- IG chiqindilarini boshqarish tizimini joriy etish (masalan, ISO 50001, PSA 2060);
- qiymat yaratishning butun zanjiri bo'yicha 2050-yildan kechiktirmay "chiqindilarning nol balansi"ga erishish;
- 1, 2 va 3-toifadagi chiqindilar to'g'risida tashqi tashkilotlar tomonidan tasdiqlangan hisobotni taqdim etish; va chiqindilarning aniq koeffitsiyentlarini hisobga olgan holda mahsulot va xizmatlar bo'yicha birlamchi ma'lumotlarni yaxshilash (to'liq hayot sikli tahlili yordamida).
IG bo'yicha hisob va hisobot standartlari haqida batafsil ma'lumotni veb-saytdan olishingiz mumkin https://ghgprotocol.org/
3-band emissiyasi nima?
Barqaror rivojlanish boʻyicha Butunjahon ishbilarmonlar kengashining issiqxona gazlari emissiyasini kamaytirish bayonnomasiga muvofiq uglerod chiqindilari uch guruhga (toifalarga) ajratiladi:
1-toifa tashkilotga tegishli yoki nazorat qilinadigan manbalardan to'g'ridan-to'g'ri emissiyalarni qamrab oladi.
2-toifa tashkilot tomonidan iste'mol qilinadigan sotib olingan elektr energiyasi, bug ', isitish va sovutish ishlab chiqarishdan bilvosita chiqindilarni qamrab oladi.
3-qismga tashkilotning qiymat zanjirida yuzaga keladigan barcha boshqa bilvosita emissiyalar, shu jumladan sotib olingan tovarlar va xizmatlar kiradi.
Suv resurslaridan oqilona foydalanish
O'rinli holatlarda biz Yetkazib beruvchilardan olingan suv hajmini kamaytirish va operatsion faoliyat doirasida suvdan qaytadan foydalanish hajmini oshirishni kutamiz.
Yetkazib beruvchilar o'z faoliyatini amalga oshirish hududida suv xavfi darajasi, masalan, Jahon resurslarini tadqiqot instituti (wri.org) belgilanishiga muvofiq xabardor bo'lishi kerak.
Biz Yetkazib beruvchilar suv resurslari va ularning o'z faoliyati va qiymatini yaratish chiziqlaridagi ta'sirini tushuntirishga qaratilgan sa'y-harakatlarni ko'rsatib, suv etishmasligi xavf etgan tumanlarga alohida e'tibor berishlarini kutamiz.
O'rinli va amalga oshirilayotgan holatlarda Yetkazib beruvchilar suv bilan bog'liq operatsion xavflarni kamaytirish yo'nalishini, Suv resurslaridan oqilona foydalanish bo'yicha Alьyans suvidan foydalanish standartidan (Alliance for Water StewardShewardship Standard) (https://a4ws.org/about/ Standard) yoki boshqa standartlarga muvofiq bo'lishlari kerak.
Biologik xilma-xillik va o'rmonlarni saqlash
Tegishli hollarda biz Yetkazib beruvchilardan tabiatni himoya qilish, saqlash va tiklash chora-tadbirlari ko'rilishini kutib qolamiz.
Yogʻoch massasi asosida yogʻoch va materiallar yetkazib beruvchilar (jumladan, birlamchi va ikkilamchi qadoqlash, yupqa qogʻoz, asetat tolasi va savdo zonalarini rasmiylashtirishga moʻljallangan materiallar), shuningdek, Tamaki bargi yetkazib beruvchilar o'rmonchilik va tabiiy o'zgarishlarga olib kelmaydigan imkoniyatiga ko'ra mustaqil sertifikatlashdan o'tgan, ishlab chiqarilgan yoki ishlangan (amalga oshiriladigan hollarda) barqaror va nazorat qilinadigan manbalardan o'g'itdan foydalangan holda. materiallar va tamakilarni yetkazib berishi kerak (Deforestation and Conversion Free, DCF).
O'rinli va amalga oshirilayotgan holatlarda Yetkazib beruvchilar biologik xilma-xilliklardan o'zaro bog'liq bo'lishni va ularning o'z faoliyatiga ta'sir ko'rsatishini va qiymatni yaratish zarur.
Chiqindilarni tugatish va tsiklik iqtisodiyotga o'tish
Biz Yetkazib beruvchilardan kichik hajmdagi resurslardan foydalanish, kichik chiqindilarni yaratish va mahsulot va ish jarayonlaridan qaytadan foydalanish, qayta ishlash va tsiklligini ta'minlash istagini kutamiz.
2025 yilga qadar yoki ilgari Yetkazib beruvchilar kompostdan to'liq foydalanish, qayta ishlash yoki olish imkoniyati bilan Qoplash uchun BAT guruhiga taqdim etiladigan barcha materiallarni ishlab chiqishni ta'minlashlari kerak.
Biz Yetkazib beruvchilar BAT Guruhi tomonidan qadoqlash uchun yetkazib beriladigan materiallarda ikkinchi xomashyodan foydalanishga qaratilgan sa'y-harakatlarni qo'llab-quvvatlashini kutamiz.
O'rinli va amalga oshirilayotgan holatlarda Yetkazib beruvchilar aylanmachilik strategiyasi doirasida mahsulotlarni ishlab chiqish, jumladan, yangilanadigan manbalardan foydalanishni ko'paytirish imkoniyatini ko'rishi kerak.
Guruhga murojaat qilish:
Guruhdagi aloqa bo'yicha mas'ul shaxs
Guruhning xaridlar bo'yicha rahbari:procurement@bat.com
Huquqbuzarliklar haqida ma'lumot beradigan kanallar:(Speak Up)
Marketing va savdo
Biz Guruhning mas'ul marketing va mahsulot savdosi tamoyillariga rioya etishga intilamiz.
Mas'uliyatli marketing
Biz barcha mahsulotlarimizni 21 va undan katta yoshdagi kattalar iste'molchilariga mas'uliyat bilan sotishga intilamiz.Bizning marketing www.bat.com/imp va https://bat.uz/otvetstvennyj-podhod/mezhdunarodnye-printsipy-marketinga/mavjud bo'lgan Xalqaro marketing tamoyillariga asoslanadi.
Shuning uchun biz yetkazib beruvchilarimizdan quyidagilarga rioya qilishlarini talab qilamiz:
- Xalqaro BAT marketing yo'riqnomalari minimal standart sifatida mahalliy qonunlarga qaraganda qat'iyroq
- Mahalliy qonunlar yoki boshqa mahalliy marketing kodekslari, bu erda ular yanada qat'iyroq yoki BAT marketing tamoyillaridan ustun turadi.
Noqonuniy savdo
Mahsulotlarimiz noqonuniy savdosiga qarshi kurashish BAT uchun ustuvor vazifa hisoblanadi.
Kontrabanda yoki kontrafakt mahsulotlari bilan noqonuniy savdo qilish bizning biznesimizga zarar yetkazadi, haqiqiy mahsulotlarimizni noqonuniy qayta sotish ham BAT obro'iga zarar yetkazadi.
Shu sababli, bizning yetkazib beruvchilarimiz mahsulotimizning noqonuniy savdosi bilan to'g'ridan-to'g'ri yoki bilvosita aloqaga ega emasligi yoki ularni qo'llab-quvvatlamasligi juda muhimdir.
Shunday qilib, etkazib beruvchilar:
Noqonuniy savdoda qasddan ishtirok etish yoki uni qo'llab-quvvatlashni istisno qilish.
Noqonuniy savdoning oldini olish uchun samarali nazoratni amalga oshirish, jumladan:
- taklifning bozor talabiga mos kelishini ta'minlash choralari;
- zarur hollarda, noqonuniy savdo bilan shug'ullanganlikda gumon qilingan shaxslar bilan operatsiyalarni tekshirish, to'xtatib turish va tugatish tartib-qoidalari.
Noqonuniy savdoga oid har qanday rasmiy tergov bilan faol va konstruktiv hamkorlik qilish (bunda bunday chora-tadbirlar qonuniy bo'lishi va davlat mansabdor shaxslari bilan munosabatlarda yuksalgan xavflarni hisobga olgan holda, poraxo'rlik va korrupsiyaning har qanday shakllariga mutlaqo chiqarmaslik tamoyilimizga javob berishi kerak).
Noqonuniy tamaki mahsulotlari turlari:
- Qalbaki/kontrafakt: savdo belgisi egasining ruxsatisiz yoki arzon ruxsatsiz materiallardan foydalangan holda ishlab chiqarilgan brendli mahsulotlarning ruxsat etilmagan nusxalari.
- Mahalliy soliqlar to'lamaslik: Bir mamlakatda ishlab chiqarilgan va sotiladigan, lekin hukumatga deklaratsiyalanmagan mahsulotlar, shuning uchun aktsiz to'lanmaydi. Ushbu mahsulotlar har qanday qonuniy yoki noqonuniy zavodda ishlab chiqarilishi mumkin.
- Kontrabanda: bir mamlakatdan boshqasiga soliqlar va bojlar to'lamasdan yoki ularni olib kirish yoki olib chiqishni taqiqlovchi qonunlarni buzgan holda olib o'tiladigan mahsulotlar (asl yoki qalbaki).
Ish yuritishning odobligi.
Biz har bir ishda biznes etikasining yuqori standartlariga amal qilamiz.Tijorat natijalari uchun bizning axloqiy me'yorlarimiz hech qachon buzilmasligi kerak.
Ta'riflar
"Noloyiq xatti-harakatlar" ishbilarmonlik faoliyati yoki davlat funksiyasini vijdonan, xolisona yoki ishonch burchiga muvofiq bajarilishini kutmagan holda bajarishni (yoki bajarmaslikni) anglatadi."
"Rasmiylikni soddalashtirish uchun to'lovlar" - bu past lavozimli amaldor tomonidan to'lovchi allaqachon huquqiga ega bo'lgan odatiy harakatlarni bajarishni yumshatish yoki tezlashtirish uchun amalga oshiriladigan kichik to'lovlardir. Aksariyat mamlakatlarda ular noqonuniy hisoblanadi. Ba'zi mamlakatlarda, masalan, Buyuk Britaniyada chet elda "rasmiyatchilikni soddalashtirish uchun to'lov" olish ushbu mamlakatlar fuqarolari uchun jinoyat hisoblanadi.
Manfaatlar to'qnashuvi
Yetkazib beruvchilar o'zlarining biznes munosabatlarida manfaatlar to'qnashuvidan qochishlari va ziddiyat mavjud bo'lgan yoki yuzaga kelishi mumkin bo'lgan har qanday sharoitda to'liq shaffoflik asosida ishlashlari kerak.
Shunday qilib, etkazib beruvchilar:
- Ularning shaxsiy va/yoki tijorat manfaatlari yoki ularning mansabdor shaxslari yoki xodimlarining manfaatlari BAT manfaatlariga zid kelishi mumkin bo'lgan yoki mumkin bo'lgan vaziyatlardan o'zini tiyib turish.
- Har qanday BAT xodimi o'z biznesida yoki ular bilan iqtisodiy aloqalarda har qanday manfaatga ega bo'lsa, BATni xabardor qilish.
- Haqiqiy yoki potentsial manfaatlar to'qnashuvi bo'lgan yoki ko'rib chiqilishi mumkin bo'lgan har qanday vaziyat to'g'risida u yuzaga kelgan zahoti BATni xabardor qilish va uni hal qilish jarayoni haqida xabar berish.
Ushbu qoidalar BAT raqobatchilari bilan ish olib boruvchi etkazib beruvchilarning, agar ular uchun qonuniy va oqilona bo'lsa, xuddi shunday qilishlariga yo'l qo'ymaslik uchun mo'ljallanmagan.
Poraxo'rlik va korrupsiya
Har qanday yetkazib beruvchining (yoki ularning xodimlari va agentlarining) korruptsion amaliyotlarda qatnashishi yoki ularda qatnashishi qabul qilinishi mumkin emas.
Shunday qilib, etkazib beruvchilar hech qachon poraxo'rlikni tashkil etuvchi faoliyat bilan shug'ullanmasligi kerak, jumladan:
- Hech qachon har qanday shaxsning uning foydasiga yoki BAT foydasiga nomaqbul xatti-harakatni qo'zg'atish yoki rag'batlantirish yoki har qanday qarorga noto'g'ri ta'sir ko'rsatish maqsadida biron bir shaxsga (to'g'ridan-to'g'ri yoki bilvosita) biron bir sovg'a, to'lov yoki boshqa qiymatlarni (mehmondo'stlik, ko'chma, ish yoki stajirovka takliflari yoki investitsiya imkoniyatlari) taklif qilmaslik, va'da qilmaslik yoki bermaslik;
- Hech qachon BAT qarorlarini rag'batlantirish, mukofotlash yoki ta'sir qilish bo'lgan har qanday shaxsdan (to'g'ridan-to'g'ri yoki bilvosita) biron bir sovg'a, to'lov yoki boshqa manfaatlarni so'ramaslik, qabul qilishga rozi bo'lmaslik. (agar bu shunday taassurot qoldirsa);
- hech qachon davlat mansabdor shaxsiga davlat mansabdor shaxsi sifatida uning harakatlariga o'z manfaati uchun yoki BAT manfaati yo'lida ta'sir ko'rsatish maqsadida unga sovg'alar, to'lovlar yoki boshqa qimmatbaho narsalarni taklif qilmaslik, va'da qilmaslik yoki bermaslik;
- har qanday Xodimning sog'lig'i, xavfsizligi yoki erkinligini himoya qilish uchun qat'iy zarur bo'lgan hollar bundan mustasno, hech qachon BAT biznesi manfaati uchun osonlashtiruvchi to'lovlarni (to'g'ridan-to'g'ri yoki bilvosita) amalga oshirmaslik;
- ular uchun yoki ularning nomidan yoki BAT nomidan xizmatlar ko'rsatuvchi uchinchi shaxslar tomonidan noqonuniy to'lovlarni taklif qilish, amalga oshirish, so'rash va olishning oldini olish uchun mutanosib va samarali nazoratni amalga oshirish.
Tegishli bo'lmagan harakat - tijorat harakatlari yoki davlat funksiyalarini adolatsizlik prinsiplariga yoki boshqa majburiyatlarga muvofiq bajarishni (yoki bajarilmasligini) bildiradi.
Ko'maklashish uchun to'lovlar – qator mansabdor shaxs tomonidan to'lovchi huquqga ega bo'lgan standartli harakatni bajarishni soddalashtirish yoki jadallashtirish maqsadida kichik to'lovlar.
Ko'plab mamlakatlarda ular qonun bilan taqiqlangan.
Ayrim mamlakatlarda, masalan, Buyuk Britaniyada ushbu mamlakatlarning xorijdagi fuqarolari tomonidan rasmiylikni soddalashtirish uchun to'lovlar ham jinoyat hisoblanadi.
Sovg'alar va mehmondo'stlik
Sovg'a va mehmondo'stlikni taqdim etish va qabul qilish, agar u kamtarona, oqilona, o'rinli va qonuniy bo'lsa, qabul qilinadi.Biroq, nomaqbul yoki haddan tashqari sovg'alar va o'yin-kulgilar poraxo'rlik va korruptsiyaning bir ko'rinishi bo'lishi va BAT va Yetkazib beruvchilarimizga jiddiy zarar etkazishi mumkin.
Ta'minotchilarga sovg'alar yoki mehmondo'stlik taklif qilish yoki qabul qilish taqiqlanadi, agar bu pora yoki boshqa korruptsion faoliyat bo'lsa yoki qabul qilinishi mumkin bo'lsa.Shuning uchun:
- Kodeksda belgilanganidek, BAT kompaniyalari va xodimlari bilan biznes yuritishda yetkazib beruvchilar BATning sovg'alar va mehmondo'stlik siyosatini hurmat qilishlari kerak.
- BAT bilan bog'liq har qanday tender yoki tanlov savdolarida sovg'alar va mehmondo'stlik almashinuvi taqiqlanadi.
- Yetkazib beruvchilar biron-bir sovg'a yoki mehmondo'stlik ko'rsatish orqali BAT nomidan biron-bir davlat amaldoriga bunday mansabdor shaxsga yoki davlat amaldorining yaqin oilasi, do'stlari yoki hamkorlari kabi har qanday boshqa shaxsga biron-bir imtiyoz berish orqali ta'sir o'tkazishga urinmasligi kerak. Davlat amaldorlariga ramziy ahamiyatga ega bo'lmagan sovg'alar kamdan-kam hollarda mos keladi.
Sanksiyalar va eksport nazorati
Yetkazib beruvchilar o'z bizneslarini barcha qonuniy xalqaro sanktsiyalar rejimlariga muvofiq olib borishlarini ta'minlashlari va agar taqiqlangan bo'lsa, sanktsiyalar ostida bo'lgan hududlar yoki tomonlar bilan munosabatlarga kirishmasliklari kerak.
Shunday qilib, etkazib beruvchilar:
- Ularning faoliyatiga ta'sir qiluvchi barcha qonuniy sanktsiyalar rejimlariga to'liq rioya qilish.
- Ayniqsa, agar ularning ishi xalqaro moliyaviy o'tkazmalar, transchegaraviy jo'natishlar yoki mahsulot sotib olish, texnologiyalar yoki xizmatlar bilan bog'liq bo'lsa, sanktsiyalarni buzish xavfini minimallashtirish uchun samarali ichki nazoratni amalga oshirish va xodimlarning ushbu sanktsiyalar va choralarni tushunishi va samarali qo'llashini ta'minlash uchun tegishli trening va qo'llab-quvvatlashni ta'minlash;
- BATni AQShning keng qamrovli sanksiyalariga duchor bo'lgan hududda ishlab chiqariladigan tovarlar yoki xizmatlar bilan ta'minlash, to'lovlarni amalga oshirish yoki BAT mahsulotlarini har qanday hududga yoki sanksiyalarga duchor bo'lgan tomonlarga yetkazib berish niyatida bo'lgan barcha holatlar haqida BATni xabardor qilish.
SANKSIYALAR NIMA?
Sanksiyalar - bu AQSh va Birlashgan Qirollik kabi alohida davlatlar yoki Birlashgan Millatlar Tashkiloti, Yevropa Ittifoqi va boshqa millatlararo organlar tomonidan boshqa davlatga, yuridik yoki jismoniy shaxsga o'rnatilgan savdo yoki bitimlar, shu jumladan ma'lum mamlakatlar yoki shaxslar bilan yoki ular ishtirokida pul mablag'larini o'tkazish bo'yicha nisbatan cheklovlar yoki taqiqlar.
Ayrim sanktsiyalar rejimlari juda keng;masalan, AQSh sanktsiyalari butunlay AQSh hududidan tashqarida bo'lgan faoliyat tufayli AQSh fuqarolari bo'lmaganlarga ham qo'llanilishi mumkin.Xususan, AQSH sanksiyalari AQSH dollari va AQSH banklaridan sanktsiyalar ostidagi tomonlar ishtirok etuvchi AQSH boʻlmagan tomonlar oʻrtasidagi toʻlovlar uchun foydalanishni, shuningdek, AQShdan kelib chiqqan mahsulotlar va AQSHdan kelib chiqadigan tarkibiy qismlarga ega mahsulotlarni eksport yoki oʻtkazishni taqiqlaydi. Muayyan sanksiya rejimlari AQShning murakkab sanktsiyalar zonalarida ishlab chiqarilgan yoki undan tarkib topgan mahsulotlar eksporti va reeksportiga, shuningdek, mahsulotlarni bunday yuqori xavfli sanksiya zonalari orqali o'tkazishga nisbatan qo'llaniladi.Sanktsiyalarga qo'shimcha ravishdaeksport nazorati ushbu operatsiyalarda kim ishtirok etishidan qat'i nazar, harbiy maqsadlarda foydalanish potentsialidan kelib chiqqan holda, ayrim turdagi tovarlarni, masalan, ikki tomonlama maqsadli tovarlar va ular bilan bog'liq dasturiy ta'minot va texnologiyalarni transchegaraviy olib o'tish uchun litsenziyalash majburiyatlarini yuklaydi.Ikkilamchi foydalanish ob'ektlariga ma'lum turdagi mashinalar, shifrlash dasturlari va IT uskunalari misol bo'ladi.
Sanktsiyalar va eksport nazoratini buzish jarimalar, eksport litsenziyalarini yo'qotish va qamoqqa olish, shuningdek, hamkor banklar bilan obro'si va munosabatlariga jiddiy putur yetkazish kabi jiddiy jazolarga sabab bo'ladi.
Jinoiy daromadlarni legallashtirish va terrorizmni moliyalashtirishga qarshi kurash
Yetkazib beruvchilarga, shuningdek, ularning xodimlari va agentlariga jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirish yoki terrorizmni moliyalashtirishda qatnashish yoki bunga aloqador bo'lish taqiqlanadi.
Yetkazib beruvchilar har qanday tegishli yurisdiksiyada jinoiy faoliyatdan olingan daromadlarni legallashtirish yoki terrorizmni moliyalashtirishni tashkil etuvchi yoki BAT tomonidan bunday jinoyat sodir etilishiga olib kelishi mumkin bo'lgan har qanday faoliyatni istisno qilish uchun samarali nazoratga ega bo'lishi kerak.Unga yuqoridagilardan tashqari, noqonuniy pul mablag'lari yoki mulkni yashirish yoki konvertatsiya qilish, jinoyatdan olingan daromadlarni saqlash yoki tasarruf etish, terroristik guruhlarni va terrorchilik faoliyatini moliyalashtirishga qasddan yordam berish, mol-mulkni o'tkazish yoki ularni boshqacha tarzda qo'llab-quvvatlash kiradi.
Biznes hujjatlari va maxfiylik
BAT bilan biznes yuritish uchun yetkazib beruvchilar bizning biznesimizga tegishli maxfiy va mulkiy yozuvlarga kirishlari kerak bo'lishi mumkin.
Buning uchun etkazib beruvchilar:
- ushbu ma'lumotlarning himoyasi va maxfiyligini ta'minlash;
- BATning oldindan ruxsatisiz maxfiy ma'lumotlarni oshkor qilmaslik;
- jamoat joylarida hujjatlarni muhokama qilish yoki ular ustida ishlashda maxfiy ma'lumotlarning beixtiyor oshkor etilishi xavfidan xabardor bo'lish. Yetkazib beruvchilar, shuningdek, amaldagi qonunlarga muvofiq yangilangan biznes yozuvlarini (moliyaviy va moliyaviy bo'lmagan) yuritishi va shaxsiy ma'lumotlarning barcha tegishli ma'lumotlarni himoya qilish va maxfiylik qonunlariga muvofiq qayta ishlanishini ta'minlashi kerak. BAT biznesiga tegishli har qanday hujjatlar BAT talab qilgan vaqtgacha saqlanishi kerak.
Ma'lumotlar maxfiyligi va kiberxavfsizlik xavflari
Biz ta'minot zanjirimiz davomida tizimlarimiz va ma'lumotlarimiz (shu jumladan shaxsiy ma'lumotlar) yaxlitligi va xavfsizligini himoya qilishga intilamiz.
Yetkazib beruvchilardan BAT ma'lumotlarini, shu jumladan shaxsiy ma'lumotlarni himoya qilish va kerak bo'lganda BAT tizimlariga kirish uchun tegishli tizimlar va boshqaruv vositalarini qo'llash talab qilinadi.Ko'pgina Yetkazib beruvchilar BAT shaxsiy ma'lumotlarini yoki maxfiy ma'lumotlarini saqlaydi yoki ishlatadi.
Umumiy maʼlumotlarni himoya qilish toʻgʻrisidagi nizom kabi maʼlumotlar maxfiyligining global qonunlariga rioya qilishdan tashqari, yetkazib beruvchining “kibergigiena” qoidalariga rioya qilishi ushbu maʼlumotlar va Guruh tizimlari xavfsizligi hamda BAT biznesini himoya qilish uchun muhim ahamiyatga ega.Shu sababli, biz yetkazib beruvchilarimizdan maʼlumotlarni himoya qilish va kiberxavfsizlik qonunlari, qoidalar va sanoatning ilgʻor amaliyotlariga (shu jumladan, qonun talab qilganda maʼlumotlarni himoya qilishni baholash va kiber tahdidlarni baholash) rioya qilishlarini talab qilamiz.
Kiberxavfsizlik tahdidlari va maʼlumotlarni (jumladan, shaxsiy maʼlumotlarni) qanday boshqarishimiz bilan bogʻliq xavflar doimo rivojlanib bormoqda.Ta'minlovchilarimiz BAT ma'lumotlarini himoya qilish va BAT tizimlariga barcha kirish va barcha ma'lumotlarga ishlov berish xavfsiz va hujjatlashtirilgan protseduralarga muvofiq nazorat qilinishini ta'minlash uchun tegishli texnik choralar, siyosat va jarayonlarni joriy qilishlari juda muhimdir.
Buning uchun etkazib beruvchilar:
- barcha tegishli maʼlumotlarni himoya qilish, axborot xavfsizligi va kiberxavfsizlik siyosatlarini qoʻllash va ularni muntazam yangilash;
- Ushbu siyosatlarga har doim rioya etilishini nazorat qilish va har qanday tuzatish chora-tadbirlari darhol amalga oshirilishini ta'minlash;
- ma'lumotlarni himoya qilish siyosati va xavfsizlik intsidentlarining mumkin bo'lgan buzilishlarini zudlik bilan tekshirish va BAT ma'lumotlari yoki tizimlariga ta'sir qilishi mumkin bo'lgan barcha bunday hodisalar yoki hodisalar haqida BATga xabar berish;
- agar kerak bo'lsa, BAT talab qilishi mumkin bo'lgan tuzatish choralarini ko'ring
Ma'lumotlarni himoya qilish va kiberxavfsizlik xavfini baholash
Yetkazib beruvchilar o'z tashkilotlari uchun xavflarni va uning BAT ma'lumotlarini (shu jumladan shaxsiy ma'lumotlarni) qayta ishlashga yoki uning tizimlari va ma'lumotlariga kirishga ta'sirini muntazam ravishda baholashlari shart.
Yetkazib beruvchilar xavf va xavfni baholash modellariga muvofiq o'zlarida mavjud bo'lgan BAT ma'lumotlari bilan bog'liq xavflarni, shuningdek, BAT tizimlariga har qanday kirishni hisobga olishlari kerak.
Adolatli raqobat va monopoliyaga qarshi qonun
Biz raqobat yoki monopoliyaga qarshi qonunlar doirasida erkin raqobat tarafdorimiz.
Shunday qilib, Yetkazib beruvchilardan adolatli va axloqiy raqobatlashishlari hamda ular faoliyat yuritayotgan har bir mamlakat va iqtisodiy zonaning raqobat qonunlariga rioya qilishlari talab qilinadi.
Soliqdan qochish
Yetkazib beruvchilar o'zlari faoliyat yuritayotgan mamlakatlardagi barcha amaldagi soliq qonunlari va qoidalariga rioya qilishlarini hamda soliq organlari bilan ochiq va oshkora muomala qilishlarini ta'minlashlari kerak.
Hech qanday holatda etkazib beruvchilar boshqalarning manfaati uchun qasddan noqonuniy soliq to'lashdan bo'yin tovlash bilan shug'ullanmasligi yoki ularga yordam bermasligi kerak.
Shunday qilib, etkazib beruvchilardan soliq to'lashdan bo'yin tovlash xavfini minimallashtirish yoki engillashtirish uchun samarali nazoratni amalga oshirishi, shuningdek, xodimlarining ularni tushunishi va samarali qo'llashi va tegishli muammolar haqida xabar berishi uchun tegishli treninglar, qo'llab-quvvatlash va ma'lumotlarni taqdim etishlari talab qilinadi.
Guruhga murojaat qilish
Yetkazib beruvchi uchun Guruhning aloqa shaxsi;
Guruhning xarid qilish bo'yicha rahbari:procurement@bat.com;
Telefon orqali: +44 (0) 207 845 1000 yoki yozma tarzda quyidagi manzilga: British American Tobacco plc, Globe House, 4 Temple Place, London WC2R 2PG, United Kingdom
Huquqbuzarliklar haqida ma'lumot beradigan kanallar: http://www.bat.com/speakup
2025-yil 22-apreldagi hujjat versiyasi.